Tuesday, June 5, 2012

Orang Arab

        Saya dan kawan2 pergi ke pasar tamar. Terdapat pelbagai jenis kurma di situ. Orang2 Arab sungguh ramah. Mereka menjual kurma dengan harga yang agak berpatutan. Mereka juga sangat jujur. Saya pergi membeli kurma di situ. Tiba2
saya menyeluk saku untuk mengambil beg duit untuk membeli coklat. Beg duit saya itu tiada dalam saku. saya dan rakan-rakan tercari-cari beg duit tu. Banyak kedai yang kami masuk dan bertanyaka tentang beg tersebut. Akhirnya seorang peniaga arab memanggil lalu memberi beg duit itu. saya berasa amat bersyukur . mujurlahduit itu tidak hilang.

PENGAJARANNYA: Kita hendaklah berusaha serta berdoa ke hadrat Allah s.w.t. Janganlah kita menyalahkan orang lain diatas kesilapan kita...............

WALLAHUA'LAM

No comments:

Post a Comment